Vi storkoser oss på Mallorca om dagen og selvom ikke det har vært sol 24/7 nyter vi hvert sekund. Vi har hatt noe sol hver dag, men så har det vært litt overskyet innimellom samt et par regnbyger. Som dere vet reiser jeg med min svigerinne Monica og hennes datter på 7 mnd; Miriam Elise. Det har gått kjempe bra å ha med Miriam og hun er storfornøyd og koser seg veldig i varmen. Det er jo varmt her nå, men ikke uutholdelig. Temperaturene ligger mellom 25 – 32 varmegrader.

Hovedformålet med turen var egentlig bare å slappe av kose oss på stranda i varmen, spise god mat også shoppe litt om det ble mulighet for det. Vi kom ned hit på tirsdag og dro rett på stranda da vi kom. Vi fikk et par timer der før vi dro tilbake til hotellet for å få oss litt middag. På onsdag startet vi daglig tidlig ved å reise ned på stranda igjen. Vi var der rundt fem timer før det kom noen tunge skyer og vi dro til leiligheten igjen. På kvelden da skulle vi egentlig ut å spise men etter noen timer i solen etterfulgt av noen slappe minutter på sofaen ble vi så tiltaksløse at vi endte opp med å kjøpe nudler på supermarkedet og koke det til middag. Haha – da lo vi godt av oss selv. Det blir første og siste gang på turen!

PS! Følg Monica sin blogg og instagram (@monicabj92) også :)

Vi bor på Sea Club i Albudia på Mallorca, et kjempe stort og flott hotell midt i sentrum. Det er veldig familievennlig, har mange bassengområder, store grøntområder, lekeplass, barneklubb med Lollo og Bernie og mange andre muligheter. Vi bruker ca 5-7 minutter å gå ned til stranden som er ca 500 meter unna – så det passer helt ypperlig. Stranden er FANTASTISK!! Helt finmalt og lys sand som strekker seg over nesten 2 mil. Fantastisk! Det er solsenger hele veien, ulike restauranter, barer, butikker og aktiviteter. Vi har kommet relativt tidlig de dagene vi har vært på stranden og det har aldri vært noe problem å få solsenger. De fremste hele nede ved vannet er naturligvis resevert, men det har ikke vært noe problem.

Maten på hotellet har vi ikke prøvd så mye av, kun buffetmiddag den ene kvelden. Maten var helt OK – that’s it. Var ikke noe høydare, men så er ikke jeg superfan av buffet i utgangspunktet. Ryktene sier at de har en fantastisk frokostbuffet, men vi har ikke frokost inkl i oppholdet. De har også ulike temaer hver kveld for middagen så vidt jeg vet. På kveldene er det underholdning utover hele kvelden. Vi bor i C-blokka som er et stykke unna resepsjonen, scenen og restauranten så vi er ikke plaget med mye lyd fra det på kveldene.

Vi fikk låne et herlig strandtelt før vi dro nedover, for det var nemlig UMULIG å oppdrive i Norge. Kunne sikkert funnet det her nede, men det tenkte vi på litt sent. Miriam koser seg veldig i teltet, og der ligger hun trygt og godt, beskyttet fra solen.

4 5 6 7 8 9 10 11 12 13

Igår satt vi kursen inn mot Palma for å shoppe. Det var meldt litt mer skyet vær så det passet ypperlig å gå i byen. Vi tok bussen bort som tok rundt en time, og kostet kun 6 EURO pr pers. Vi gikk først noen timer i de koselige gatene nede i sentrum, var innom Disney Store (Som i grunn var formålet med hele Palma-turen) også tok vi oss en tur til kjøpesenteret Porto Pi som lå litt på utsiden av sentrum. Der var de siste timene før vi tok nest siste buss tilbake til Alcudia. Vi avsluttet kvelden med middag på restaruanten som ligger tvers over gata for hotellet, og det var helt nydelig mat og god atmosfære.

Det er meldt noe dårlig vær her imorgen også, derfor vurderer vi om vi skal ta turen inn til Palma igjen imorgen også. Bedre å utforske byen der enn å sitte inne på hotellrommet hele dagen?

Vi fikk svidd av en GOD DEL penger på Disney Store ja. Det er en av mine absolutte favoritter i utlandet og må alltid innom om det er en i nærheten. Da handler jeg ofte opp en del julegaver og bursdagsgaver til ungene og det er alltid kjempe populært! Vi var innom begge butikkene som er i Palma, både den som ligger i sentrum samt den som ligger på kjøpesenteret Porto Pi.

15 16 17 18 19

Nå skal vi slappe av litt på hotellrommet, mens bygene og skyene ute forsvinner og vi skal bruke kvelden på å få oss et bedre måltid og kose oss resten av kvelden. Idag tenkte vi kanskje ta oss en tur inn mot havna. Jeg er superskeptisk til nye ting, og er livredd for å prøve restauranter jeg ikke VET er bra, så prøver desperat å finne gode restauranter og anbefalinger på nettet :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...